• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Webinar over Xelion integratie met Whatsapp Business

06-05-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Door de integratie van Whatsapp Business met Xelion kunnen organisaties vanaf nu ook via WhatsApp communiceren met hun doelgroep.  Op 14 mei praten CM.com en Xelion resellers en eindgebruikers bij in een webinar over de mogelijkheden van Whatsapp Business en geven ze uitleg waarom de integratie van messsaging voor elke ondernemer in B2C van cruciaal contact is om goed klantcontact te blijven onderhouden. Xelion is de eerste en enige met een volwaardige contactcenter oplossing inclusief whatsapp messaging die standaard onderdeel is van het platform.

Door integratie van Whatsapp Business in Xelion7 kunnen zakelijke organisaties met een WhatsApp Business account vanaf nu 1-op-1 het gesprek aangaan met consumenten via ’s wereld meest populaire messaging kanaal. Xelion is daarmee de eerste zakelijke aanbieder die berichten op basis van Whatsapp integreert in zijn hosted VoIP/UC platform. Daarmee wordt elk klantcontact dat plaatsvindt via telefonie, webchat, sms of WhatsApp georganiseerd en beheert in één totaaloplossing. Deze aanpak zorgt ervoor dat de service naar bedrijven en consumenten stukken eenvoudiger en doelgerichter kan worden opgezet. De integratie is mogelijk gemaakt met behulp van het Business Messaging platform van CM.com,  die als officieel WhatsApp Business solution provider bedrijven toegang biedt tot nagenoeg alle populaire communicatiekanalen.

Aanmelden voor het webinar kan hier  

Whatsapp Business en de koppeling met Xelion

WhatsApp Business toevoegen als customer care kanaal opent voor bedrijven de deur naar een verbeterde en efficiëntere klantenservice, goede mogelijkheden om de omzet te verhogen en de druk op de klantenservice te verminderen. Consumenten kunnen bedrijven met een WhatsApp Business Account nu direct benaderen via het vertrouwde kanaal welke ze dagelijks al veel gebruiken in de communicatie met vrienden en bekenden.

 

Met de integratie van Xelion met Whatsapp Business kunnen Xelion gebruikers hun eigen WhatsApp Business Account koppelen aan de Xelion Contactcenter module. Agenten kunnen dan WhatsApp berichten ontvangen en direct ook vanuit Xelion een reactie terug sturen. De conversatie die vervolgens ontstaat wordt hierbij centraal in Xelion vastgelegd. Omdat Xelion ook integratie naar onder meer Power BI en CRM applicaties ondersteunt, kan de informatie en contacthistorie die centraal is vastgelegd optimaal in kaart worden gebracht en geanalyseerd worden. Hierdoor kunnen organisaties hun service levels beter monitoren en aansturen op het gebruik van de meest effectieve kanalen.

 

De samenwerking tussen Xelion met CM.com

De integratie tussen Xelion en Whatsapp Business is ontwikkeld in samenwerking met CM.com uit Breda. CM.com is officieel WhatsApp Business Provider en daarmee door Facebook aangesteld om geïnteresseerde bedrijven te faciliteren in het aansluiten van Whatsapp Business accounts. Daarnaast ondersteunt en levert CM.com API gebaseerde integraties met Software – en Applicatieproviders. Xelion en CM.com, twee van origine Nederlandse bedrijven werken al vele jaren samen als het gaat om integratie van technologie. Dit heeft eerder al geresulteerd in een succesvolle koppeling met het Voice Platform (SIP Trunk) van CM.com en de integratie van de SMS diensten met het Xelion-platform. Volgens Micha Cohen van Xelion was het dan ook een logische stap om ook de WhatsApp integratie met behulp van CM.com op te tuigen.

 

Jeroen Glabbeek, CEO CM.com:  ‘De diensten van zowel Xelion als die van CM.com zijn gericht op het optimaal gebruiken en het op innovatieve wijze inzetten van communicatie kanalen’. Consumenten kiezen vandaag de dag graag zelf wanneer en op welke wijze ze met bedrijven willen communiceren. De mobiele telefoon en de daarop geïnstalleerde populaire chat apps zoals WhatsApp en Apple Business Chat spelen een steeds grote rol bij het bepalen van hun voorkeur. Het is goed te zien dat Xelion hier inspeelt op deze ontwikkeling door WhatsApp Business als meest populaire kanaal te integreren in haar Software.

 

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht

Uitgaven Unified Communications en Collaboration stijgen

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon